Vantaalainen jääurheiluseura palkittu arjen sankariteosta

05.10.2021 16:45

Vantaalainen Ringette Walapais ry on saanut ensimmäisenä urheiluseurana tunnustuksen Suomen Paras Asiakasteko 2021 kilpailussa, kategoriassa ”Arjen sankarit ja teot”. Tunnustuksen on myöntänyt CXPA Finland osana kansainvälistä Customer Experience Day-tapahtumaa 5.10.2021.

Tunnustus on myönnetty Ringette Walapais ry:lle Urheiluseuran ja lasten ringettetoiminnan kehittämisestä pandemiatilanteessa. CXPA Finland perustelee valintaansa mm. seuraavasti:

Ringette Walapais keksi uudenlaisia, asiakastarpeista lähteviä palveluja ja toimintatapoja pandemiavuoden keskellä. Näiden seurauksena seuran harrastajamäärä kasvoi kahdessa vuodessa 180%, luistelukoululaisten määrä 276% ja samalla asiakastyytyväisyys seuraan parani.

”Liikunta- ja urheilukenttä on joutunut todella lujille pandemian aikana. Meille oli tärkeää luoda nopeasti sellaisia yksinkertaisia toimintatapoja, joilla lapset, nuoret ja perheet saatiin aktivoitua liikkumaan myös poikkeusaikoina, pysymään mukana harrastustoiminnassa ja osallistutettua toimintaan mielekkäillä ja monipuolisilla tavoilla samalla rajaten harrastamisen kokonaiskustannuksia. Kuuntelimme hyvin tarkalla korvalla harrastajiemme tarpeita ja haastattelimme lasten ja nuorten parissa toimivia asiantuntijoita. Viestinnässä ja markkinoinnissa panostimme avoimuuteen. Seurauksena ringeten ja luistelun löysivät täysin uudet harrastajaryhmät ja luistelukoulutoimintamme lähti nopeaan kasvuun. Asiantuntijaraadin antama tunnustus lämmittää meitä todella paljon ja kannustaa meitä seurana tuottamaan entistäkin asiakaslähtöisempää toimintaa”, kertoo Niina Koljonen, Ringette Walapais ry:n puheenjohtaja seuran saamasta tunnustuksesta.

Suomen paras asiakasteko -kisan palkitut julkistettiin asiakkuuskokemuksen ammattilaisten Customer Experience Day 2021 -tapahtumassa 5.10.2021. CXPA Finland on kansainvälisen, voittoa tavoittelemattoman Customer Experience Professionals Association -ammattilaisverkoston paikallisjärjestö Suomessa, ja palkittujen valinnat tekivät suomalaiset asiakkuuskokemuksen ammattilaiset.

Kaikki palkitut ja tarkat palkintoperusteet

Suomen Paras Asiakasteko Palkintoperustelut 2021 - Customer Experience Professionals Association Finland (cxpa.fi) 

 

Lisätietoja:

Niina Koljonen, p. 040 7052 981, koljonen.niina@gmail.com, Puheenjohtaja, Ringette Walapais ry

Sari Rautio, p. 040 5538 162,  sari.rautio@pp5.inet.fi , Viestintä, Ringette Walapais ry

Sirte Pihlaja, p. 050 5700 190 , Toiminnanjohtaja, CXPA Finland

 

CXPA Finland lyhyesti:

Customer Experience Professionals Association (CXPA) on kansainvälinen voittoa tavoittelematon ammattilaisverkosto, jonka Suomen paikallisjärjestö ja yhteisö CXPA Finland edustaa yhteisön toimintaa paikallisesti. Toiminnan tavoitteena on saada yritykset tarjoamaan yhä parempia asiakkuuskokemuksia.

 

Ringette Walapais ry lyhyesti:

Ringette Walapais on vuonna 1981 perustettu vantaalainen jääurheiluseura. Toiminnan keskiössä on tarjota lapsille, nuorille ja aikuisille mahdollisuus harrastaa iästä, taitotasosta ja taloudellisesta tilanteesta riippumatta kannustavassa ilmapiirissä ja kokea ringeten pelaamisen ja joukkuetoiminnan tuoma liikunnallinen ilo.